TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full


 
AnasayfaKapıAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Nitrous Oxide System

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BoystaR
Co Admin
Co Admin
BoystaR


Nitrous Oxide System Orange13
<b>Cinsiyet</b> Cinsiyet : Erkek
<b>Mesajlar</b> Mesajlar : 274
<b>Nerden</b> Nerden : Adana
Nitrous Oxide System Orange15

Nitrous Oxide System Empty
MesajKonu: Nitrous Oxide System   Nitrous Oxide System Icon_minitimeSalı Mart 02, 2010 5:32 pm

Nitrous Oxide System:
Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile
saglanir. Calisma prensibi cok basit olan NOS, otomobilin herhangi bir
yerine monte edilen tuple kontrol ediliyor. Tup baglantilarla,
istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues
oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu etkisi, genlesme katsayisini
dusuruyor ve yanma odasina normalin cok ustunde miktarda oksijen
dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha iyi yaniyor, patlama cok
daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor. Kiti bir tup, butonlar ve
motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek
tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor,
gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif
hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor.
Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini
verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda
olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir
benzerinin olmadığını görürsünüz. Nitro sistemine herbir beygir gücü
için bir dolar esasıyla bakarsanız, NOS'dan alınan bir nitro sisteminin
kıymetli yatırımızın herbir doları için en büyük değeri temin ettiğini
göreceksiniz. Yıllar boyunca var olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat
içerisinde 50 ila 500 beygir gücü ilave etme yeteneğine sahip
ürünlerimizden performansçılar ve yarışçılar gibi çoğunluğun
etkilendiğini bize ispatlamıştır. Uygulamanız için doğru sistemi
dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS sisteminizi harekete geçirerek
motorunuzun hacmını iki katına çıkartmayla mukayese edilebilecek bir
performans artışı ve güvenlik faktörü yönünden emin kılınmış
olacaksınız. Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde EtmeliBir motor, Yakıt
yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter. Daha
fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın böylece
motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay gibi
geliyor. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks
mühendislik problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz
burada sadece üç ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için
oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha
fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor performans
ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya
valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar,
turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını
gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla
oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın
akışını arttırmak için en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon
sistemidir. Nitro sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin
başlıca sebebi budur. Diğer bir temel güç faktörü yakıtın
buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı
haldeyken yanmayacaktır. Benzinin yanabilmesi için buhar haline
dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline dönüştürülmesi kolay bir
işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir bardak su koyup kurumasını
beklemeden farklı değildir. Elbetteki motorun içinde buharlaşma çok
çabuk olmaktadır. 8000 RPM'de çiğ benzinin buhara dönüştürülmesi,
yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar;
motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur. Atomizasyon işlemi çiğ yakıt
akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma
yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır. Yakıt
damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla benzin alın ve onu
on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin buharlaştırma için
yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç, yanmak üzere daha fazla
yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş olan bir NOS sistemi nitro
ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük damlacık ebatları meydana
getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS sistemleri diğer sistemlere göre
daha güçlü beygir gücü oluşturur.


Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü


hava/yakıt karışımının yoğunluğudur. Toros'larda ki 5000
metredeki geçitte hiç jogging yapmayı denediniz mi?
Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde, deniz
seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az yoğunluktadır.
İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan İstanbula'da yolda
giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden kamyon daha yavaş
ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan atmosferin
ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir. Atmosferin basıncını
değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme odasının ısısını
düzenleyebiliriz. Cool can'ler ve intercooler'lar yakıt ile hava/yakıt
karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve böylece ekstra bir güç
meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha yoğun olursa silindir
yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve daha fazla güç
oluşturur. Nitro oksid enjekte edildiğinde derhal likit halinden gaz
haline dönüşür ve çok soğuk olur. Bu soğuk nitro buharı manifolddaki
tüm emme odasının ısısını 65 o Fahrenhayt'a kadar düşürür. Daha yoğun
karışım bir nitro sistemiyle motor'a çok daha fazla güç üretmesine
yardımcı olur.


NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır.


Spray bar plate sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara
plate ile kullanılan Powershot (güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big
shot (büyük atış) gibi. Bu plaka, built-in olan spray barlarının
içinden emme manifold kanallarına nitro ve ilave yakıt verir. Çoğu
yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi olan sistemler için olan
nitro sistemleri, plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir.
Plate sistemleri 50 ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate
sistemleri ayar yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için
çıkarılabilen nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate
sistemleri cadde ve çoğu yarış sınıflarında kullanılır.

Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün
olduğunca emme valfine yakın olan herbir emiş yolu'na nitro ve ilave
yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler
kullanır. Bu sistemler, herbir silindire aynı miktarda verirken bolca
nitro ve yakıt akıtır. Multiple stage direct port sistemleri, bazı
profesyonel yarış motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış
yapmıştır. Bütün NOS direkt Port sistemlerin özelliği beygir
ayarlamaları ve sistem tuningi (ince ayar) için değiştirilebilen nitro
ve yakıt jetleridir. Direkt port sistemleri aşağı yukarı hertürlü
motorlarda hem cadde hem de yarış uygulamalarında kullanılır.Yakıt
enjeksiyonu için olan bazı nitro sistemleri Direkt Port teknolojisinin
değişik bir ifadesidir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Benzin
enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt
enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır. Kuru
manifold stili nitro sistemleri nitro'yu hava akımı içine olacak
şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun kendi yakıt
enjeksiyon memelerince verilir


Nitro Oksid'in (N2O) kullanılması havayı
kirleten nitrojen oksitlerinin (NOx) artması anlamına gelmez. Elbette
ki NOS'un yaptığı "sadece yarış için" olan sistemler, emisyon kontrollü
motorlarda kullanımı kanuni değildir. Buna rağmen, NOS sistemlerinin
çoğu 50 eyaletten ABD'de kullanımının kanuni olduğuna dair belge
almıştır. Emisyon kontrollü araçlarda kullanım tasdiki bağımsız
laboratuvar testleri tarafından alınmış olup, bu NOS sistemlerinin
egzost emisyonlarının normal sürüş koşullarında arttırılmadığı ispata
bağlanmıştır. Emisyon kontrol tüzüklerine bağlı olan motorlarda emisyon
müsadeli NOS kitlerinin kullanılmasını öneririz. Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin

basitçe nasıl çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak
yaptıkları hakkında çok sayıda teknik husus yazılmıştır.Uygulamanız
için doğru bujinin akıllıca bir seçimini yapmak için bujilerin
karakteristik yapıları hakkında bilmeniz gereken bir husus vardır
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İlk
evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla
çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır. Bu, motorun nasıl yakıt
yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili olarak bujinin hemen hiç
etkisi olmadığını gösterir. Doğru buji, motorun içindeki mevcut
şartlarda devamiyetini sağlar.
Bir buji kendisini temiz tutabilmek için doğru
ısıyı devam ettirmelidir.Yanlış ısı değişimleri haddinden fazla ısınmış
bujiye veya kirli bujiye sebebiyet verebilir. ısı değişimleri, merkezi
elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki yapar. Kötü karışım
hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır, çünkü tırnak
ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt molekülleri
bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az karışımlı
motorlar için dizayn edilmiştir. Modern yüksek-enerjili ateşleme
sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder
Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı,
nitro'nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu
yaratır. Yanlış ateşleme ısı değişiminden ötürü değildir. Yanlış
ateşleme ortaya çıkar çünkü, bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline
geçer, çünkü nitronun yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana
gelen ekstra ısıyı sarfetmek için çok uzaktır. Doğru uygulama için,
daha kısa şasi hatları bulunanlarla değiştirmektir. Bunu yapmakla, şasi
hattı tarafından tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız. Aynı ısı
değişim hattını kullanabilirsiniz, siz sadece daha kısa ve tercihen
daha kalın şasi hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji
bulmanız gerekecektir.


Eğer


sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek
olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir.Şasi
hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan, daha soğuk bir
buji, yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı
uzunluktaki şasi hattına sahip olabilir. Buji aralıkları genelde .030"
dan .035" e kadar olur. .060" olarak dizayn edilen bir bujinin
aralığını .035" e indirmeye asla çalışmayın. .035" aralığa göre dizayn
edilmiş bir buji temin edin.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Nitrous Oxide System Hakkında Bilinmesi Gereken & Merak Edilen Sorular
Nitro Oksit, Motorun Sağlamlığını Etkiler Mi?

Bu işin sırrı, uygulama için doğru gücü
seçmektir. Doğru seçilen bir kit, normalde aracınızın motoruna zarar
vermeyecektir. Silindir içindeki enerji çoğaldıkça, ilgili parçaların
taşıması gereken yük te orantılı olarak artmaktadır, dolayısı ile
aşınma da çoğalmaktadır. Nitro Oksit kitleri, istek üzerine ve sadece
tam gazda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bunun dışındaki uygulamalar
aracınıza zarar verebilmektedir. Nitro Oksit kitleri istenildiği zaman
kullanıldığı için oldukça avantajlıdırlar


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Nitro Ürünleri Hakkında Ne Tür Araştırma & Testler Yapılmakta?


Nitro geliştiren firmalar, fabrikalarında içinde
bilgisayarlı dinamometrelerin de bulunduğu araştırma ve geliştirme
merkezleri barındırmaktalar. Buna ek olarak, Nitro üreticileri tanınmış
yarışçılarla çalışarak ürünlerinin performansını gerçek hayatta da test
etmekteler
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Nitro Sisteminden Ne Kadar Performans Beklenir?

Çoğu zaman, 0-400m'de 1-3 saniye arası, 25-30
km/h bir iyileşme söz konusu olabiliyor. Motor hacmi, lastikler, jet
boyutları, şanzıman bu performans artışını etkileyen etkenler arasında

Nitro Sistemi İle Birlikte Chip Uygulaması Yapmalı Mıyım?

Eğer chip programı Nitro için tasarlanmışsa
yaptırmanızı tavsiye ederiz. Ancak normal bir program ile (avans
değerleri yüksek) detonasyon problemi yaşayabilirsiniz.

Nitro Tüpünü Dondurarak Extra Performans Sağlayabilir Miyim?

Hayır. Nitro tüpünün ısısını düşürmeniz, basıncı
ve akış debisini düşürecektir. Karışım zengine dönecek ve
performansınız düşecektir. Optimum verim için, tüpün basıncı 60-65 bar
arasında tutulmalıdır. Eğer soğuk bir bölgede yaşıyorsanız, nitro
tüpünüzü ısıtmanız için bir sistem yaptırmanız tavsiye edilir

Nitro Kitinin Yaşlı Motorlar Üzerinde Olumsuz Etkisi Olur Mu?

Bu aslında motor komponentlerinin durumuna
bağlı. Eskimiş veya ayarsız bir motora modifikasyon yapılması motora
zarar verebilir. Ancak iyi durumdaki bir motora Nitro sistemi
uygulaması sakınca doğurmayacaktır.

Yüksek Sıkıştırmalı Motorlarda Nitro Kullanabilir Miyiz?

Evet. Düşük veya yüksek sıkıştırmalı motorlarda
Nitro kullanılabilir, ancak yakıt ve hava karışımına dikkat etmek ve
düzgün ayarlamak gereklidir. Nitro uygulamaları, standart motorlarda
tutun, 15:1 sıkıştırmalı yarış motorlarına dahi uygulanabilmektedir.
Sıkıştırma oranı yükseldikçe, avans değerlerinin düşürülmesi gerekiyor.
Aynı zamanda yüksek oktanlı benzin de kullanmak gerekiyor.

Nitro Kitini Monte Ettirdikten Sonra, Bildiğimiz Benzini Kullanmaya Devam Edebilir Miyiz?


Evet. Oktanı ne kadar yüksek tutarsanız,
performans ve motor ömrü o kadar uzun olacaktır. Yüksek kompresyonlu
uygulamalarda, yüksek oktanlı benzin kullanılması tavsiye edilir

Nitro Kiti İle Birlikte Ne Tür Bir Eksantrik Kullanmalıyım?

Yarış uygulamalarında, egzoz bindirmesi düşük ve
egzoz zamanı yüksek eksantrikler tavsiye edilir. Ancak, en güzeli
eksantriği Nitro kitine göre değil, cadde kullanımına göre seçmek en
doğrusudur zira caddede kullanımın %99'u tam gaz hali dışında
olmaktadır. Nitro uygulamaları için özel eksantrikler mevcuttur.

Nitro Kitleri Yeni Model EFI (Elektronik Enjeksiyon) Araçlarda Kullanılabilir Mi?

Evet. Nitro kitleri bu araçlarda güvenli bir şekilde kullanılabilir


Nitro Kitini Nasıl Seçmeliyim: Plaka Enjeksiyon Sistemi mi Yoksa Direct Port Sistemi Mi?

Plaka sisteminin avantajı kolay takılıp kolay
sökülmesi, jetlerin kolayca değiştirilmesi ve başka bir araca
aktarılmasıdır. Bu sistemle 75 - 350 hp arasında extra güç elde etmeniz
mümkün.

Bazı durumlarda (mesela uzun tek sıra
motorlarda) , dağıtımı maximize etmek için direct port sistemini
öneriyoruz. 350 hp'den daha fazla gerektiği durumlarda ise, Fogger
sistemimiz 500 hp'ye kadar extra güç sağlayabilmektedir. Manifold
altına gizlenecekse, fogger sistemi tavsiye edilir.

Benzin Sistemimi Nitro Uygulamasına Göre Modifiye Etmeli miyim?

Çoğu benzin pompası küçük Nitro uygulamaları
için fazlasıyal yeterli olacaktır. Burda önemli olan nokta, pompanın
basıncının yanısıra, tam gazdaki debisidir. Eğer pompa yeterli debi
sağlayabiliyorsa problem oluşmayacaktır. Nitro kiti için ayrı bir pompa
da kullanılabilir


Nitro Tüpü Nasıl Monte Edilmelidir?

Nitro gazının verimli şekilde motora iletilmesi
için, tüpün doğru monte edilmesi gerekmektedir. Bizim tavsiyemiz, tüpü
15 derecelik bir açıyla, vana kısmı yukarıda kalacak ve aracın ön
kısmına bakacak şekilde monte etmektir


Nitro Kiti ile Birlikte Benzin Filtresi Kullanmak Gerekir mi?

Belki de en önemli parça benzin filtresi
denebilir. Benzin jetinin yabancı maddeler tarafından tıkanması
karışımı sağlayamayacak ve detonasyona yol açacaktır. Bu nedenle benzin
filtresi kullanılması mutlaka tavsiye edilir

Diğer Modlara Göre Nitro Sistemi Kullanmanın Avantajı Nedir?

İşin aslına bakılırsa, Nitro sistemi alınan güce
ve verilen paraya kıyasla oldukça hesaplı bir sistemdir. 8-10 hp için
verilen paranın 1.5-2 katına, 5-6 katı güç elde etmek mümkün. Bunun
yanısıra, Nitro sistemi sadece ihtiyaç olduğuna kullanılan bir
sistemdir. Yani, aracınızı normal olarak kullanmakta, sadece ihtiyaç
duyduğunuzda extra güç elde etmektesiniz. Bu nedenden dolayı,
motorunuzun ömrü uzun olmaktadır.

Nitro Sisteminde Söz Konusu Basınçlar Hangi Mertebelerde?

Bir nitro sisteminde basınç genelde 1000 psi'yı (70 bar) aşmaktadır. Bu nedenle kullanılan komponentler dayanıklı olmalıdır

Nitro Tüpünün Bitip Bitmediği Nasıl Anlaşılır?

En iyi yöntem tüpü tartmaktır. Yinede, tüp %20'ye yaklaşırken, performansta bir düşüş hissedilecektir.


Tüp Üzerindeki Güvenlik Valfi Ne İşe Yarar?

Tüpü kapasitesinden fazla doldurmamak
gereklidir. Aksi takdirde, tüpün üzerindeki güvenlik vanası açılacak ve
tüpün tüm içeriği boşalacaktır.


Nitro Uygulaması Sonrasında, Ateşleme Sistemimi Değiştirmem Gerekecek mi?

Normalde Hayır. Yeni model araçlarda gelişmiş
ateşleme sistemleri mevcuttur. Belki yarış uygulamaları için daha
yüksek kalitede ateşleme sistemlerine bakmak gerekebilir.

NOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR? NOS TÜPÜ (DOLU)

NOS BORUSU & BENZİN BORUSU
NOS & BENZİN SOLENOID' İ (VANASI)
MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI
ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARı
NOS ETİKETLERİ
KULLANIM KLAVUZU
NOS VE BENZİN MEMELERİ
BENZİN & EMNİYET MÜŞÜRü

TÜP NEKADAR DAYANIR?

Tüp 15-20 Saniyelik Atışlarla
10 OZ' LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ
* 2 LBS' LİK TÜP İLE 10-15 ATIŞ
* 10 LBS' LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ
Tabi Bu Kullanılan Kite & Motorun Hacmine Göredir
*10 OZ' LUK TÜP 50 HP.
* 2 LBS' LİK TÜP 60-75 HP.
* 10 LBS' LİK TÜP 100-150 HP.

ARTI GÜÇ ARTIŞI VERECEK ŞEKİLDE ÖRNEK
GÖSTERİLMİŞTİR. TÜP BİTTİĞİNDE TÜRKİYE' DEKİ TEK REFİLL (DOLUM)
İSTASYONU RPM' DE VEYA SANAYİ GAZI DOLUM TESİSLERİNDE KOLAYCA
DOLDURULABİLİR.

HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?

TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA
4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN GÜCÜNE
VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR. ANA
PRENSİP OLARAK STANDART MOTORLAR
4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.
6 Silindirli Motorlar 75-125 Hp.
8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.
8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp.

EKSTRA GÜÇ ARTIŞINI RAHATLIKLA TOLERE EDERLER.
BU DEĞERLERİN ÜSTÜNE ÇIKILDIĞINDA, İSTENEN GÜCE GÖRE DEĞİŞEN FORGED
PİSTON, ÇELİK FORGED PİSTON KOLU VE DAHA İLERİ SAFHALARINDA ÇELİK
FORGED KRANK GEREKSİNİMİ VARDIR. APLİKASYONUN GENELDE SAĞLIKLI ÇALIŞAN
BİR MOTORA YAPILMASI UYGUNDUR YANİ YAĞ YAKAN VEYA ÇOK FAZLA REKTEFİYE
EDİLMİŞ MOTORA UYGULANMASI TAVSİYE EDİLMEMEKTEDİR. BİR ÖRNEK
VERİRSEK SU'YUN İNSANA BİR ZARARI YOKTUR. FAKAT 5 DAMACANA SU İÇİLİRSE
ZARARI KAÇINILMAZDIR. NOS SİSTEMİ DE AYNEN BU ÖRNEKDEKİ GİBİ UZMAN
KİŞİLER TARAFINDAN MONTE EDİLİRSE VE MOTORUN KAPASİTESİNE GÖRE
SEÇİLİRSE HİÇ BİR ZARARI YOKTUR.

GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR?
KULLANIM ŞEKLİ NEDİR?
NOS KİTİNİN ARACA MONTAJINI MÜTEAKKİP, ELİNİZİN
ALTINDA 3 EMNİYET ŞALTERİ VARDIR. BİRİNCİSİ TÜP VANASI, İKİNCİSİ
SOLENOİDLERE ELEKTRİK VEREN HAZIR ŞALTERİ, ÜÇÜNCÜSÜ ATIŞ ŞALTERİDİR.
TÜP AÇIK İKEN HAZIR ŞALTERİ AÇILIR VE 1500-2000 DEVİR VEYA ÜSTÜNDE
SEYREDEN BİR ARAÇTA GAZ PEDALININ ALTINDA VEYA KOLAYCA ULAŞILABİLECEK
(ÖRNEĞİN VİTES TOPUZU, DİREKSİYON) ATIŞ ŞALTERİNE BASTIĞINIZ SÜRECE
MOTORA NOS VE EKSTRA BENZİN VERİR. GENELDE TÜP BİTENE KADAR
BASILABİLİR. FAKAT SAĞLIKLI OLMASI BAKIMINDAN YETKİLİLER 15-20 SANİYEYİ
YETERLİ BULUYORLAR. ÇÜNKİ BU YARIŞ MODUNDA ÜRETİLMİŞ BİR SİSTEM OLDUĞU
İÇİN, YARIŞLARIN DA EN FAZLA 16-17 SANİYE (0-400 MT.) OLACAĞINDAN
FAZLASI GEREKSİZ BULUNMAKTADIR.

İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR?

NOS İÇİN HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK
YOKTUR. STANDART HER TÜRLÜ MOTORA KOLAYCA UYGULANIR. ENJEKSİYONLU
ARAÇLARDA BASINÇ REGULATÖRÜ NOS DEVREYE GİRDİĞİNDE BY PASS EDİLEREK
BENZİN YETİŞTİRMEME GİBİ SORUNLARLA KARŞILAŞILMAZ. KARBURETORLÜ
ARAÇLARDA İSE NOS SİSTEMİNİN 10 PSİ' DAN AŞAĞI OLMAMASI BASINÇ
REGULATÖRÜ VEYA EKSTRA BİR BENZİN POMPASI İLE SAĞLANIR. MOTORA YAPILMIŞ
OLAN MODİFİKASYONLAR VAR İSE NOS HERZAMAN ARTI GÜÇ VERECEĞİNDEN FAYDASI
VARDIR. (EGZANTRİK MİLLERİ, AÇIK HAVA FİLİTRELERİ, CHİP VE ATEŞLEME
SİSTEMLERİ GİBİ) DEVİR KESİCİ BULUNAN ARAÇLARDA DEVİR, KESİCİ DEVREYE
GİRMEDEN ATEŞLEME YAPILMASI UYGUNDUR.

MOTORA BİR ZARAR VERİR Mİ?
TAVSİYE EDİLEN KİTLER MOTORA HERHANGİ BİR ZARAR
VERMEZ. (NOS MEMELERİNİN KAPASİTESİ İLE OYNAMAK HİÇ BİR ZAMAN ARTI GÜÇ
VERMEZ. SADECE ZARAR VERİR. SİSTEM OLARAK NOS TEK BAŞINA HİÇ BİR ZAMAN
GÜÇ VERMEZ. GÜÇ YAKITTAN GELİR. YAKITI SAĞLAYAMAZSANIZ NOS' UN TEK
BAŞINA YAPACAĞI HİÇ BİR ŞEY YOKTUR. NOS İLAVE BİR YAKIT DEĞİLDİR.
SADECE DAHA FAZLA YAKITIN YAKILMASINA MÜSADE EDEN BİR GAZDIR. SİSTEMİN
EN ÖNEMLİ UNSURU BUDUR. NOS' U VERDİĞİNİZDE İLAVE YAKIT ORADA YOKSA
MOTORUNUZUN NORMAL ZAMANDA KULLANDIĞI YAKITIN YANMA NİSPETİNİ
HIZLANDIRMIŞ OLURSUNUZ. BU DURUM ÇOK GEÇMEDEN PİSTONLARDA DETENASYON' A
(HARABİYET' E) SEBEP OLUR. ONUN İÇİN EN ÖNEMLİ HUSUS , NOS VE BENZİNİ
AYNI ANDA ORANLI BİR ŞEKİLDE VERMENİZ GEREKİR. 50 HP. ' LİK SİSTEMLERDE
MOTORUN BENZİN EMMESİ YETERLİ OLDUĞUNDAN İLAVE BENZİN SOLENOİD' İNE
GEREKSİNİMİ YOKTUR. FAKAT DAHA ÜST ARTI GÜÇLERDE MUHAKKAK İLAVE BENZİN
SOLENOİD' İ KULLANILMALIDIR. ZATEN RPM SİZİN HANGİ KİTİ NASIL
KULLANACAĞINIZI VE NE KADAR ARTIŞ ELDE EDECEĞİNİZİ SİZE BİLDİRMEKTEDİR.


MONTAJI NASIL VE NE KADAR SÜRE İÇERİSİNDE YAPILMAKTADIR?

50 HP. ' LİK KİTLER 2-3 SAAT 50 HP. ÜZERİNDEKİ
KİTLER YAKLAŞIK 4-5 SAATTE MONTE EDİLİRLER. MONTAJ İSTASYONLARI, ŞU
ANDA İSTANBUL VE ANKARA OLARAK HİZMET VERMEKTEDİRLER. KOLAY
ANLAŞILABİLİR MONTAJ ŞEMASI İLE GÜN İÇERİSİNDE KENDİNİZ BİLE
TAKABİLİRSİNİZ. MONTAJI KOLAYDIR.

NOS DİĞER PERFORMANS ÜRÜNLERİNE KARŞI NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLAR?
MALİYET AÇISINDAN NOS MÜŞTERİYE PARASI İLE SATIN
ALABİLECEĞİ EN UCUZ BEYGİR GÜCÜDÜR. EKSTRA BEYGİR GÜCÜ ELDE ETMEK İÇİN
KARBURASYON, CHİP, PORTING, ROLISHING, TURBO VE EGZOST SİSTEMLERİNE
ORANLA MALİYETİ DÜŞÜK VE NORMAL SÜRÜŞ NORMLARINI BOZMADAN VE MOTORA
EKSTRA STRES YARATMADAN KULLANACAĞINIZ GÜVENLİ BİR SİSTEMDİR.

NOS MOTORDA EKSTRA BİR AŞINMAYA SEBEBİYET VERİR Mİ?

ARTI BEYGİR GÜCÜ SEÇİMİ ANAHTAR NOKTADIR. DOĞRU
BİR UYGULAMA AŞINMAYA SEBEBİYET VERMEZ. SİLİNDİRDE ORTAYA ÇIKAN ENERJİ
ARTAR VE BUNLARI İDARE EDECEK FARKLI BİRİMLER DE YÜKÜ KALDIRIR. EĞER
YÜK ARTIŞLARI ONLARI İDARE EDECEK BİRİMLERİN KAPASİTESİNİ GEÇERSE İLAVE
AŞINIM MEYDANA GELİR. NOS HER ZAMAN DEĞİL SADECE İSTENİLDİĞİNDE
KULLANILMAK ÜZERE İMAL EDİLDİĞİNDEN FEVKALADE AVANTAJLIDIR. İLERİ
DERECEDE BEYGİR ARTIŞI İÇİN DİZAYN EDİLEN KİTLERDE BUJİ VE ATEŞLEME
ZAMANLARININ GECİKTİRİLMESİ GİBİ İLAVE AYARLARLA SİSTEME ZARAR VERMEZ.
DOĞAL OLARAK BENZİN OKTAN' ININ DA ARTIRILMASI GEREKEBİLİR.

NİTRO KİMYASAL OLARAK NEDİR?

NITROUS OXIDE 2 BİRİM NİTROJEN (AZOT) VE 1 BİRİM
OKSİJEN' DEN İBARETTİR. (AĞIRLIK OLARAK %36' SI OKSİJENDİR.) MOTOR
ÇALIŞMA ISISINDA NİTRO PARÇALANARAK OKSİJENİ SERBEST BIRAKIR. BU EKSTRA
OKSİJEN DAHA FAZLA YAKITIN YANMASINI TEMİN EDEREK İLAVE GÜÇ YARATIR.
PARÇALANAN NİTRO YANMA İŞLEMİNİN KONTROLÜNE YARDIMCI OLARAK ARTAN
SİLİNDİR BASINCINA KORUYUCU KALKAN VE NEMLENDİRİCİ ETKİ YAPARAK OLUŞAN
ISIYI DÜŞÜREREK HAREKETİ' DE ETKİLER.

TÜP NE KADAR ZAMANDA BİTER?

BU GENİŞ ÖLÇÜDE KİTİN YAPISINA VE JET MEMELERİNE
BAĞLIDIR. ÖRNEĞİN, 10 LBS KAPASİTELİ BİR TÜP 125 HP KİT İLE 7-10 KEZ
0-400 METRE KALKIŞI YAPTIRIR. TABİİ BU SÜRENİN UZAMASI VEYA KISALMASI
TÜP ÖMRÜNÜ UZATIP KISALTIR.

EN İYİ KULLANMA ZAMANI NEDİR?

SADECE TAMAMEN AÇIK KELEBEKLE (TAM GAZDA)
KULLANILMALIDIR. NİTRO TÜM KELEBEK AÇIKLIĞINDA 1500 DEVİR / DAKİKANIN
ÜSTÜNDE DE MÜKEMMEL SONUÇ VERİR.

TURBO İLE UYGULANMASI YARAR SAĞLARMI?

TAMAMEN, TURBO VE SUPERCHARGERLAR MOTOR İÇİNE
HAVA BASARLARKEN SIKIŞTIRIRLAR VE BU DA İÇ ISININ (HARARETİN) ARTMASINA
NEDEN OLURLAR. İŞTE NOS BURADA İŞE ÇOK YARAR. 20-30o ISI DÜŞÜŞÜ YAPARAK
MOTORU VE İÇERİ GİREN HAVAYI SOĞUTUR VE OKSİJENİ ARTIRIR. BU DA İLAVE
BEYGİR GÜCÜ DEMEKTİR. BU TİP TURBO VE SUPERCHARGERLİ ARAÇLAR İÇİN
MÜKEMMEL BİR UYGULAMA OLUR.


NİTRO KATALİTİK KONVERTORE ZARAR VERİR Mİ?

HAYIR. EGZOSTA MEVCUT OKSİJENİN ARTMASI, AKSİNE
KONVERTORÜN ETKİNLİĞİNİ ARTIRIR. BİR ÇOK ÜLKEDE EGZOST EMİSYON YASALARI
TARAFINDAN KABUL EDİLİR.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Nitrous Oxide System
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full :: Genel Konular :: Motorlu Araçlar-
Buraya geçin: