TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full


 
AnasayfaKapıTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Bİr TÜrk Efsanesİ (ANADOL)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BoystaR
Co Admin
Co Admin
avatar


<b>Cinsiyet</b> Cinsiyet : Erkek
<b>Mesajlar</b> Mesajlar : 274
<b>Nerden</b> Nerden : Adana


MesajKonu: Bİr TÜrk Efsanesİ (ANADOL)   Salı Mart 02, 2010 6:02 pm

BİR EFSANE



19 Aralık 1966 da doğan bir güneş derler anadol için.çünkü ilk kez bu
tarihte tek kapılı anadolun seri üretimine başlanır.anadol piyasaya
çıkmasıyla birlikte büyük ilgi toplar.daha sonra anadolun 4 kapılı aile
versiyonunun üretimine geçilir.anadol, türk insanı tarafından çok
sevilir.hatta onun için "aileden biri" yakıştırması yapılır.ne var ki
bu büyük anadol sevgisi diğer yabancı üreticileri kızdırır.satışları
düşen şirket patronları anadolu kötülemeye başlarlar.anadol un çok
cılız bir karosere sahip olduğu iddia edilir.bunun nedeni olarak
fiberglas malzemeli sürücü kabini gösterilir.halk daha önce adını hiç
duymadığı bu malzemenin sağlamlığından kuşku duymaya başlar.ayrıca bir
iddiaya göre araç hayvanlar tarafından yemek olarak görülmektedir.bu
iddianın kaynağı aracın dış yüzey mazlemesinde saman maddesinin
bulunduğu söylentisidir.gerçekte polyester reçine ve cam lifleri
vardır.saman olmamasına rağmen bu dedikodu gerçekmiş gibi algılanır ve
anadol ilgisi azalır.arabalarının hayvanlar tarafından yeneceği
endişesiyle insanlar anadol almaktan korkarlar.otosan firması azalan
satışları geliştirmek için anadol üzerine bir kaç tane yan model
geliştirir.Türkiyenin ilk spor otomobili stc 16,O gün için çok iddialı
bir model olan Böcek bu varolma çabalarının ürünleriydi.1981de son bir
çabayla anadol baştan aşağı yenilenir.ön farları tam köşeli dikdörtgen
olan ve bir sonraki dönemin taunuslarının görüntüsünü andıran bu model
önceki anadolların yuvarlak hatlarından uzaktır ve tutulmaz.zaten dört
sene sonra da bu anadol da üretimden kalkar.


bugün anadol hakkında hala ileri geri konuşmalar var.bunların bir
kısmında doğruluk payı bulunmakla beraber bugüne kadar hiç bir anadol
bir büyükbaşın akşam yemeği olmamıştır.merak edenler anadolun
döşemelerini kaldırıp bütün malzemelerini tek tek inceleyebilir.




Maalisef bugün artık parmakla sayılacak kadar Anadol kalmıştır.Bir kaç
fan kulübü vardır.Anadolların katledilmesi yok olması kesilerek
kamyonet haline getirilmesi ile başlamış ve 20 yaş indirimi kararnamesi
ile de son darbeyi yemiştir.Artık o bir efsane ve çok nadirde olsa
yollarda bir kaçına rastlanabilmektedir.Sanırım yakın bir gelecekte
sadece ODTÜ teknoloji müzesinde ve Rahmi Koç sanayi müzesinde görmek
mümkün olacaktır.




İşte size Anadol ziyafeti....




ANADOLun İLK MODELİ 1966 coupe A1


1966 yılından 1975 'e kadar 19.724 adet üretildi.












Türkiyenin İlk Spor otomobili STC 16 1973 model


175 adet üretildi (kaç adeti sağlam kaldı bilinmiyor)








Belkide varolma çabalarının bir ürünü olan, fakat O günlerde Türk tüketicisinin hiç ihtiyacı olmayan bir model


BÖCEK




1975 de 202 1977 de 1 adet olmak üzere toplam 203 adet üretildi (Bir veya 2 tanesinin sağlam kaldığı sanılıyor)





1971' e gelindiğinde modelde değişiklikler yapıldı yuvarlak farlar gitmişti.A2 modeli doğdu.




35568 adet üretildi.









Anadol sv 1600

1972'den 1981 yılına kadar 6499 adet üretildi.







Anadol A16


(Belkide Anadolun sevimliliğine gölge düşüren araçtı)


1983'de 301 1984'de 53 adet üretildi.'63 de başlayan
bu macera 21 yıl sonra '83 de bu modelle son buldu.(Bu son modelden
yürür durumda olan kaç otomobil olduğu konusunda bir bilgi bulamadım.














Anadol O yıllarda çoğu Avrupa otomobilde olmayan bir özelliğe sahipti.Türkiye şartlarına uygun olarak tam şasi


üretilmişti.Bu özelliği ile Bir çok ralliye katılmış
ve başarılı sonuçlar almıştı.



SL MODELİ iç Konsol görünüm.


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




O günlerden bir Anadol reklamı








ANADOL OTOMOBİLLERİ ÇEŞİTLİ MODELLERDE 104664 ADET ÜRETİLDİ.


BU GÜN ÇEŞİTLİ İLLERDE TOPLAM 8661 ADET OLDUĞU SANILIYOR.KISACASI BU
İLK YERLİ SERİ OTOMOBİLLERİN 96000 TANESİNİ KATLETMİŞİZ.BURESİMLERİ VE
RAKAMLARI KAYDEDİN DERİM ÇÜNKÜ ÇOK YAKINDA TARİH OLACAKLAR.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Bİr TÜrk Efsanesİ (ANADOL)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full :: Genel Konular :: Motorlu Araçlar-
Buraya geçin: