TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full


 
AnasayfaKapıTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Modifiye Nedir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BoystaR
Co Admin
Co Admin
avatar


<b>Cinsiyet</b> Cinsiyet : Erkek
<b>Mesajlar</b> Mesajlar : 274
<b>Nerden</b> Nerden : Adana


MesajKonu: Modifiye Nedir?   Salı Mart 02, 2010 5:29 pm

Modifiye nedir??


Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve
karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli
kilmak..
Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç
artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye
baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii
boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü,
yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan
islemler modifiye olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi,
ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde
motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki
"süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm
aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde
jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular,
aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu
aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol
tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu,
konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan
degisiklikler arasinda yer aliyor.

Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis
piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora
güç kazandirmanin en etkin yollari.

Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin
gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo
takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç
limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte
ederek güç artirilabiliyor.
Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi
degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da
kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip
ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim
teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren
sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü
sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye
islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük
modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor.
Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima
uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.

Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak
degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler
arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda,
insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak
için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek. Eger yarismak ve
otomobilinizin performansini görmek istiyorsaniz, yapmaniz gereken tek
sey, bu yil sampiyona olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak.
Toplam 7 siniftan (1600 cc'ye kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc
arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve
asiri beslemesiz*asiri beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor.
Yarislarla ilgili ayrintili bilgi almak için Türkiye Otomobil ve
Motorsporlari Federasyonu'nu 0216 46511 55 no'lu telefondan
arayabilirsiniz.


Traction Control

Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis
kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis
Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden
fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli
olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler.
Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir
sekilde yol almasi saglanir.


Hangi araçlara uygulanabilir?

ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?



Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak,
buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi
durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin
savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan
araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir


"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim.
Gerek üretim sekli, gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok
profesyonel bir sistem. Ürünün en büyük avantaji sürücünün kullanim
tarzina göre ayarlanabilmesi ve aracin orjinalligini bozmamasi. Bu
sistem hem istenildiginde devreden çikartilabiliyor, hem de sökülmek
istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI." Onno Usta


Nos


Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok
basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple
kontrol ediliyor.

Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve
havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu
etkisi, genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok
ustunde miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha
iyi yaniyor, patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor.

Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan
NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana
kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam
basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma
odasi icine pompalaniyor.



Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla
ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin
size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz.
Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız,
NOS’dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları
için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var
olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir
gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve
yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır.
Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS
sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına
çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik
faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız.


Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli


Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları
aşağıya iter. Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla
yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir.
Çok kolay gibi geliyor. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Gücü
arttırmayı bir kompleks mühendislik problemi yapan çok sayıda ki
faktörler olduğundan biz burada sadece üç ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar.
Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha fazla oksijen vermeniz
gerekecektir. Hemen hemen bütün motor performans ürünleri yakıt ve
oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler.
Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme
manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS
geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir
(daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan
beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için en etkin
yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro sisteminin bu
kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur.

Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış
yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin
yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline
dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir
bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki
motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM’de çiğ
benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin
harekete geçirilmesinde anahtar; motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur.
Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür
ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma
hızlanır. Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla
benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin
buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç,
yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş
olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük
damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.


Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının
yoğunluğudur. Toros’larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı
denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde,
deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az
yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan
İstanbula’da yolda giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden
kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan
atmosferin ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir.
Atmosferin basıncını değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme
odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool can’ler ve intercooler’lar
yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve
böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha
yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve
daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte edildiğinde derhal likit
halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur. Bu soğuk nitro buharı
manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 o Fahrenhayt’a kadar düşürür.
Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle motor’a çok daha fazla güç
üretmesine yardımcı olur.

Nitro Oksid ve Emisyonları

Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin
(NOx) artması anlamına gelmez. Elbette ki NOS’un yaptığı “sadece yarış
için” olan sistemler, emisyon kontrollü motorlarda kullanımı kanuni
değildir. Buna rağmen, NOS sistemlerinin çoğu 50 eyaletten ABD’de
kullanımının kanuni olduğuna dair belge almıştır. Emisyon kontrollü
araçlarda kullanım tasdiki bağımsız laboratuvar testleri tarafından
alınmış olup, bu NOS sistemlerinin egzost emisyonlarının normal sürüş
koşullarında arttırılmadığı ispata bağlanmıştır. Emisyon kontrol
tüzüklerine bağlı olan motorlarda emisyon müsadeli NOS kitlerinin
kullanılmasını öneririz


NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.

Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı
mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi
olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün
talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar
verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir
şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün
talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları
hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme
sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima
birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz
riskleri üstlenmeyin
Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi
olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları
kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa, bizim
teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik
elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında
yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde
motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu
farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi
seçeceksiniz.
Güç, yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken, sisteminizin tedarik
ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır. Eğer yakıt orada
değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı veya başka bir
şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden
el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı.
Sistem yakıtı akıtırken, doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç
regülatörleri hatalı rakkam verirler, çünkü basınç okuma sistemi
çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman, gerçek akan yakıtın basıncı
umulandan çok daha aşağıda olup, problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme
veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca, DAİMA ilk önce
nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın,
Nitro’dan değil, yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak, basit
olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir.
Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç
üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz
daha güç verir, böylece problemlerle karşılaşırsanız, ilk evvela nitro
jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl çalıştığının
yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde, HERBİR BUJİYİ
KONTROL EDİN, sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir
zaman aynı şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de
bujileri temizlemesidir, öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji
porseleni üzerinde küçük gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri
varsa nitro jet miktarını azaltın.Bujinin toprak kordonu bir
mavimsi-gökkuşağı renkleri gösteriyorsa, nitro jet miktarını
azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa, nitro jet
miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji
takın.
Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya
başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt
filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve
yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir, onları
periyodik olarak kontrol edin.

NOS Hakkında Genelde En Çok Sorulan 40 Soru

Otomotiv motorlarına nitro oksid ve uygulaması hakkında hiçbir mistik
husus yoktur. NOS bunları müşterileri için daha iyi ve daha emniyetli
yapmıştır. Aşağıda yer alan sualler ve cevaplar kazanmayı arzu edenlere
yardımcı olacağını ummaktayız:
S : Nitro motor güvenliğine etki eder mi?
C : Verilen bir uygulama için doğru H.P.’ın seçimi anahtar
noktadır.Doğru fabrika kalibrasyonunu kullanan bir kit artmış oranlada
aşınmaya sebebiyet vermez.Silindirde ortaya çıkaran enerji artar ve
bunları idare edecek olan farklı birimlerde yükü kaldırır.Eğer yük
artışları onları idare edecek olan birimlerin kapasitesini geçerse,
ilave aşınma husule gelir.NOS kitleri talep üzerine kullanılmak üzere
sadece geniş açık kelebekl için dizayn edilmiştir. NİTRO her zaman
değil sadece istendiğinde kullanılmak üzere yapılmış olup, fevkalade
avantajlıdır. Bütün NOS kitleri, verilen bir uygulama için güvenli
azami güç temini için dizayn edilmiştir.


S : Stok motoruma bir nitro kiti basitçe takabilirmiyim?
C : Evet, NOS üretim sistemleri hemen hemen her stok motor uygulaması
içindir. Burada anahtar; verilen bir uygulama için doğru kitin
seçimidir; yani, 4silindirli motorlar normal olarak bir ekstra 60-100
beygir gücü’ne izin verir, 6 silindirli motorlar genellikle 75-125
beygirlik ekstra bir güçle çalışır, Small block V8’s (302/350/400cid)
genel olarak 140 ekstra beygir gücü’ne kadar kabul eder, ve Big block
V8’s (427/454) 125-250 ekstra beygir gücü’ne kadar kabullenebilir. Bu
teklif edilen oranlar modifikasyon az yapılmış veya hiç yapılmamış olan
cast piston ve cast crank kullanılan stok motorlarda maksimum güvenle
kullanılır.

S : Daha da yüksek beygir gücü kazanımı için diğer bazı genel kurallar hangileridir?

C : Genellikle, forged (Dövme) aluminyum pistonlar modifikasyon
yapabileceklerinizin en iyisini teşkil eder. Ateşleme zamanının 4-8
derece geciktirilmesi (her 50 H.P. kazanımı için 1 ila 1 ½ derecelik
ateşleme geciktirmesi rötar). Çoğu durumlarda, daha fazla akış sağlayan
bir yakıt pompası gerekebilir. Daha yüksek oktanlı (100+) yarış tipi
yakıt gerekebileceği gibi, .025” -.030” aralığa yakın normal bujilerden
1’den 2’ye ısı değişimi olan daha soğuk bujiler gerekebilir. 250
H.P.’ın üzerinde güç kazanımı için, yukarıza zikredilenlere ilaveten
diğer modifikadyonlar gerekebilir. Bu özel modifikasyonlar çelik dövme
krank, yüksek kalitede yarış tipi piston kolu, nitro sisteminin ilave
yakıt ihtiyacını karşılamaya mahsus yüksek çıkışlı yakıt pompasını, ve
110 oktan veya üzerinde ve yüksek özel gravitede yarış yakıtını içerir.
Uygulamalarınızda daha özel malumat için lütfen NOS teknik departmanına
başvurunuz.
S : Nitro nasıl çalışır?
C : Nitro oksid 2 bölüm nitrojen (azot) ve bir bölüm oksijenden
ibarettir (ağırlık olarak %36’ı oksijendir). Motorun içinde yaklaşık
572 Fahrenhayt’ta yanma işlemi esnasında nitro parçalanarak oksijeni
serbest bırakır. Bu ekstra oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin
ederek ilave güç yaratır. Nitrojen yanma işleminin kontrolüne yardımcı
olarak, artan silindir basınçlarına koruyucu kalkan ve nemlendirici
etkisi yapar. Nitro aynı zamanda giriş şarj ısısını 60 ila 75
fahrenhayt derece düşürerek büyük bir “iç soğuma” etkisi yapar.
S : NOS ürünleri üzerinde ne tür testler veya araştırmalar yapılır?
C : NOS’un bilgisayarlı dinamometre ekipmanı, nitro akış test aletleri
dahil olmak üzere komple bir araştırma ve geliştirme merkesi
bulunmaktadır. İlave olarak,NOS aktif olarak yarışın pek çok
safhalarıyla da alakadardır; dünyadaki güvenilir nitros sisteminin en
güçlüsünü geliştirmek için flaş isimli yarışçılarla çalışmaktadır.
S : Bir nitro sistemiyle ne kadarlık bir performans gelişmesi bekleyebilirim?
C : Bir çok uygulamalar için 1’den 3 tam saniyeye ve çeyrek milde
10’dan 15’e kadar MPH beklenebilir. (Motor hacmi, tekerlekler, jetleme,
dişliler, v.s. gibi faktörler nihai sonucu etkileyecektir)
S : Tüp ne kadar devam edecek?
C : Bu geniş ölçüde nitro kitine ve jetlemeye bağlıdır. Örneğin;
standart 10 lb.kapasitedeki şişeyle bir 125 HP Power Shot Kit 7 ila 10
tam çeyrek-mil yarışına izin verir. 250 HP güç seviyesinde, 3 ila 5 tam
çeyrek-mil yarışı beklenmelidir. Eğer nitro sadece 2 ve 3.ncü viteste
kullanılırsa daha fazla sayı beklenmelidir.
S : Nitro bütonunu ne kadar süre ile basılı tutabilirim?
C : Tüp bitinceye kadar bütonu basılı tutmak mümkündür. Bununla
beraber, her seferinde sürekli 20 saniye veya biraz daha azı tavsiye
edilir,zaten bu sistemler yarış aplikasyonu olan malzemelerdir ve
yarışlarınızda genelde 15 saniye içinde bitmesi gerekir daha uzun
sürüyorsa fasılalı basışlar etkili ve güvenilir olur.
S : Nitro en iyi şekilde ne zaman kullanılabilir?
C : Sadece tamamen açık kelebekle ( gelişmiş bir kontrolör
kullanılmamışsa). Müthiş miktarda arttırılan tork miktarı sebebiyle,
genelde en iyi neticeleri elde edeceksiniz, erken harekete geçirmede
traksiyona müsaade edilecektir. Nitro, tüm kelebek açıklığı şartları
altında 2,500 RPM’in üstünde güvenle uygulanabilir.
S : Nitro ilave ederken arabamdaki Karbüratörü tekrar jetlemek zorundamıyım?
C : Hayır! NOS sistemi karbüratörünüzden bağımsızdır, ve yakıt ve nitrodan müteşekkil kendi yakıtını enjekte eder.
S : Nitro oksid alev alırmı?
C : Hayır. Nitro oksid kendi başına yanıcı bir madde değildir. Bununla
beraber, nitro oksidin içindeki oksijen yakıtın daha süratli yanmasına
sebebiyet verir
S : Nitro oksid detonasyona sebebiyet verir mi?
C : Doğrudan değil. Detonasyonun sebebi yanma esnasında çok az yakıtın
(zayıf karışımın) bulunması veya çok düşük oktanlı yakıtın
bulunmasıdır. Çok fazla avans ta ateşlemede detonasyona sebebiyet
verir. Genelde, kit’lerimizin çoğu stok tipi motorlar için üretilmiş
olup, orta tip yakıtla, ve ateşleme zamanının minumum azalmasıyla gayet
iyi çalışırlar.Yüksek silindir basınçlarına sebebiyet veren, yüksek
kompresyon derecelerinin kullanıldığı yarışlarda daha yüksek yakıt
oktanı ve daha rötarlı (gecikmeli) ateşleme kullanılmalıdır. özellikle
progessive kontrollu veya modül le kontrollu ateşleme kitleri için RPM
size en iyi çözümü sunar
S : Tüp’ü nerede doldurabilirim?
C : Türkiye’de ki tüm Habaş, Karbogaz bayilerinde azat Peroksit (Narkoz
gazı) adı altında doldurtabilir veya direk Ankara ve İstanbulda Bulunan
işyerlerimizden doldurtabilirsiniz elimizde herzaman acil durumlar için
yedek dolu tüpler bulunmaktadır.
S : Bir NOS sistemiyle yan sanayi ürünü olan bilgisayar çipi kullanmak iyi bir fikirmidir?
C : Eğer çip sadece Nitro Oksidin kullanılması için özellikle dizayn
edilmişse. Yan sanayi üretimi olan çiplerin çoğu daha fazla güç
yaratmak için daha saldırgan zamanlama ileri eğrileri kullanır. Bu,
potansiyel bir detonasyona (ayarsızlığa) götürebilir. Kullanmadan evvel
üreticinin çipini kontrol etmek isteyebilirsiniz. Hypertech gibi bazı
üst düzey üreticileri nitro ile kullanılan özel çipler yapmaktadır.
S : Genellikle NOS kitinin takılması ne kadar sürer?
C : NOS kitlerinin çoğu bilenen el aletleri kullanılarak 3-5 saatte
takılır.NOS talimat kitapları endüstride en ileri olanlarıdır; özel
montaj çizimleri, hat çekme diyagramları ve tüp tesbit işlemleri ve de
performans ipuçları ile arıza tespit klavuzu ihtiva eder.
S : Nitro sisteminin bir plate enjektör tipine hangi çeşit manifold
daha iyi uyar, tek (single) veya çift (dual) delikli manifoldu mu?
C : Manifol bar’ların spray dizaynıyle alışverişte olmadığı sürece her
ikisi de çoğunlukla iyi çalışır. Yüksek devirde tek delik ile dağıtım
(distribution) daha iyidir. Eğer hedefiniz gücü 200 HP’dan daha fazla
yükseltmek ise tek girişli manifold daha iyidir. veya en iyisi fogger
sistemlerimizdir yani her bir piston tepesine ayrı ayrı nos ve yakıt
püskürtme.
S : Nitro oksid silindir basıncı ve ısısını yükseltir mi?
C : Evet. Daha fazla yakıt yakma kabiliyetinden dolayı böyledir, ve işte tam bu sebepten ötürü nitro çok fazla güç yapar.
S : Nitro tüpünü soğutmanın faydası varmıdır?
C : Hayır. Tüpü soğutmak basıncı önemli ölçüde düşürür ve yakıtın
zengin kondisyonu için gereken nitronun akış hızını azaltır ve güç
azalır. Soğuk gecelerde zengin tarafta sürmelisiniz. Optimal sürüş
kondisyonları için tüp basıncını yaklaşık 800-900 psi’de tutun.NOS’un
bir nitro basınç göstergesi vardır, bununla monitörde
görebilirsiniz.Daha soğuk iklimlerde yaşıyor ve sürüyorsanız şişe
ısıtıcı kitini almanız iyi bir fikir olabilir. (P/N14164).
Genellikle70-90 Fahrenhaytlık mulayim iklimler NOS kitinin en güçlü
potansiyeline izin verirler.
S : Nitro’yu turbo veya supercharger uygulamalarıyla kullanmanın faydası varmıdır?
C : Tamamen. Turbo uygulamalarında Bir nitro sisteminin ilavesiyle
turbo lag tamamen elimine edilir.İlave olarak, hem turbo hem de
supercharger’lar içeriye giren havayı kompres ederler, böylece de
ısıtmış olurlar.Nitro’nun enjekte edilmesiyle, büyük iç soğutan etki
emme odasının ısısını 75 fahrenhayt derece veya daha fazla düşürür.
Genişlemede artış olur, bu da daha fazla güç yapar.
S : Bir NOS kiti ne kadar kompledir?
C : NOS bügün piyasada bulunan en komple sistemleri sunmaktan
gururludur. Bir komple montaj yapımı için gerekli her parçayı içerir;
örneğin ekstra uzun karbüratör saplamaları, contalar, boru tıpası,
yakıt hortumu, braketler, filitreler, fitingler, hardware, kablolar,
dolu olan 10 librelik şişe ve Hi-Flo valfi, ve tüm diğer ana parçalar
bütün NOS kitlerinde standarttır.
S : Standart ve bir NOS Hi-Flo tüp vanası arasındaki fark nedir?
C : Hi-Flo valfinin deliği standart bir valfden daha geniş olup, daha
fazlo nitro akışını temin eder.Küçük delikli bir valf ile nitro akışı
fazlayken bir basınç düşüşü olur ve şişme veya yetersiz nitro akışına
sebep verir. NOS’un Hi-Flo valfi bu problemi berteraf eder. NOS Hi-Flo
valfleri tüm NOS kitlerinde standarttır.
S : Çok mil yapmış bir motor üzerindeki Nitro etkisi ne olur?
C : Bu geniş ölçüde motor parçalarının durumuna bağlıdır. Eskimiş veya
zayıf şekilde ayarlanmış motora yapılan performans modifikasyonu
zararlı etki yapacaktır. Halbuki, iyi segman ve silindir kapak
contasıyla iyi durumdaki bir motor, herhangi bir aşınma ya da eskime
olmaksızın nitro kullanabilir.
S : Nitro kullanımı katalitik konvertörü etkiler mi?
C : Hayır. Egzostta mevcut oksijenin artması gerçekten konvertörün
etkinliğini arttırır. Nitro kullanımı 10-20 saniye ile sınırlandırılmış
olduğundan, uygulanabilir hiçbir etki olmaz. Kabul edilebilir
standartlarda ısı tipik olarak iyidir.
S : Aynı NOS Kiti ve jetlemeyi kullanıdığımızda bir stok motorla
mukayesede performans artış yüzdesi yüksek şekilde modifiye edilen
motorla aynı olur mu?
C : Pek değil. Çoğu durumlarda artış yüzdesi bir stok motordan daha
fazladır, çünkü normal modunda, modifiye edilmiş bir motorunki kadar
etkin değildir. Bununla beraber, Nitro etkileri herhangi bir motorun
çıkış gücünü arttıracağından, modifiye edilmiş bir motorda toplam güç
çıkışı çok daha fazla olacaktır.
S : Yüksek kompresyon motorları nitro oksidi kullanabilir mi?
C : Elbette. Yüksek veya düşük kompresyon dereceleri nitro ve yakıt
karışımlarının uygun dengesinin temin edilip, devam ettirilmesiyle,
nitro oksid ile gayet uygunlukla kullanılabilir. NOS kitleri nisbeten
alçak kompresyonlu stok tip motorlardan, 15:1 ve üstü kompresyonlu
motorlara kadar kullanılabilir. Sadece, daha yüksek kompresyon
derecesi, daha fazla ateşleme geciktirmesi ve daha yüksek oktanlı yakıt
gerektirir.
S : Pompa benzini street/strip nitro oksid uygulamalaraında kullanılabilir mi?
C : Evet. Orta tip kurşunlu veya kurşunsuz 92 veya daha yüksek oktanlı
yakıt çoğu uygulamalar için tavsiye edilir.Çoğu NOS sistemleri pompa
benzinleri için dizayn edilmiştir. Bununla beraber, daha yüksek
kompresyon veya daha üst beygir gücü seviyeleri kullanıldığında, 100
veya daha üst oktanlı yarış yakıtı kullanılmalıdır.
S : Nitro oksid ile kullanılmak üzere ne tip bir egzantrik mili en iyi uyanı olur?
C : Genellikle, daha az egzost overlap’ı ve daha süreli olan kamlar.
Bununla beraber, normal kullanım (nitro aktive edilmediği zamanlar)
için olan bir egzantriği seçmek en iyisi olur çünkü, çoğu araç
çalıştırmalarının %99 tam gaz ile değildir Nitro mukayeseleri için daha
agresiv egzost profil rampingleri v.s. olan özel kam profilleri vardır.
Kam seçimi geniş olarak aracın ağırlığına, dişlilerine v.s. bağlı
olduğundan özel hedefiniz için egzantrik imalatçılarının tavsiyelerine
uymak en iyisidir.
S : NOS kitler son model EFI arabalarına uygulanabilir mi?
C : Evet. NOS’un bu arabalar için mevcut çok sayıda seçilebilen nitro kitleri vardır.
S : Hangi tip nitro sistemi daha iyidir; plate enjeksiyon sistemi mi yoksa direkt port enjeksiyon sistemi mi?
C : Plate sisteminin avantajları kolaylıkla takılıp, çıkarılması,
kolaylıkla diğer bir arabaya takılabilmesi, jetleme kombinasyonlarının
çok çabuk değiştrilebilmesi, ve çoğu durumlarda ihtiyacınız olan ekstra
beygir gücü (75-350’den fazla H.P.) temin etmesidir. Bazı durumlarda,
uzun hava girişleri olan düz tip motorlarda olduğu gibi, dağılımı
maksimum hale getirmek için bir direkt port tipi sistem tavsiye edilir.
Hakeza 350 HP’dan fazlası gerektiğinde, direkt port fogger
sistemlerimiz distribüsyon ve gücü (500+ HP) temin edecektir. Sistemin
manifoldun altında gizli olması hallerinde direkt port enjeksiyonu arzu
edilir.
S : Nitro oksidi kullanmak için yakıt sistemimi mofidiye etmelimiyim?
C : Daha küçük nitro aplikasyonları için çoğu stok yakıt pompaları
yeterli çalışacaktır. Önemli olan husus mevcut yakıt sisteminize
(karbüratör veya yakıt enjektörü) pompanızın yeterli yakıt akıttığının
kontrolünün yapılması ve ayrıca, açık kelebek şartları altında nitro
kit tarafından gerekli ilave yakıtın temin edildiği görülmelidir. Nitro
kitine ayrıca bir yakıt pompası tahsis edilmesi tavsiye edilir.
S : Bir nitro tüpü en iyi hangi pozisyonda takılmalıdır?
C : NOS tüpleri sifon tüpleriyle birlikte verilir ve uygun bir nitro
alımını devam ettirebilmek için tüpün doğru takılması önemlidir. Biz
size tüpün valf dibiyle 15 derecelik açıyla ve tüpün dibinden daha
yükseğe takmanızı öneririz. Tüpün valf ucu (tarafı) aracın önünü
göstermeli ve vanasının tepesi ve tüp etiketi yukarıya bakmalıdır.
S : Bir Kit’te nitro ve yakıt filtrelerini kullanmak ne kadar önemlidir?
C : Herhangi bir nitro sisteminin en önemli bölümlerinden bazıları
nitro ve yakıt filtreleridir,ve devamlı temizliğine dikkat etmek
gerekir.
S : Diğer performans tercihleriyle mukayese edildiğinde nitro kullanmanın avantajları nelerdir?
C : Çoğu diğer performans tercihleri sizi istenmeyen duruma düşürür.
Ekonomiklik açısından nitro’ya vereceğiniz az miktar para ile bundan
daha iyi bir performans alamazsınız. Bir nitro sistemiyle performans ve
güvenlik makul bir ücretle temin edilir ve stok motorunuzu da normal
sürüşler için muhafaza etme avantajına sahip olursunuz, ve nitro
motorunuzu haddinden fazla devir yaptırmaksızın tork gücüne muazzam bir
katkısı olur. Bu faktörler nedeniyle motor gücüne sahip olmak için
diğer metodlardan daha fazla motorunuzun uzun ömürlü olmasına yardımcı
olur.
S : NOS kitleri motorsiklet, su teknesi veya kar arabaları içinde kullanılır mı?
C : Elbette. Bu işlemler için ayrıca kataoloğlarımız vardır.
S : Tipik bir nitro kitinde parçalar ne çeşit bir basınca maruz kalır.
C : Basınç sık sık 1,000 psi’ı geçer. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemlerinde paslanmaz çelikle kaplı teflon hatlar gibi yüksek basınç
testlerine tabi tutulan uçak sanayii mamulleri kullanır.
S : Tüpte ne kadar nitro kaldığını nasıl anlarım?
C : Kaç libre kaldığını anlamak için tüp tartılmalıdır. Tüp hemen hemen
boşken (yaklaşık %20 veya daha az nitro kaldığı zaman) bir şişme etkisi
normal olarak hissedilir. Tüplerin üzerindeki etiketlerde boş ve dolu
ağırlıkları libre cinsinden yazılmıştır.
S : Tüpün üzerindeki blow-off emniyet valfinin fonksiyonu nedir?
C : Bu tüpü fazla doldurmamak için çok önemlidir, yani 10 libre
kapasitedeki bir tüp 10 libre’den daha fazla nitro oksid ile
doldurulmamalıdır. Haddinden fazla doldurma ve/veya aşırı sıcak fazla
basınç oluşturur ve tüpün emniyet subapının atmasına ve tüpün
boşalmasına sebep olur.
S : Ateşleme sistemimi değiştirmelimiyim?
C : Çoğu yeni model ateşleme sistemleri nitro uygulamalarıyla iyi uyum
sağlar. Daha yüksek beygir gücü durumlarında yüksek kalitede yüksek
ateşleme sistemlerine bakmak tavsiye edilir.
S : Aldığım bu kiti nerede taktırabilirim?
C : Kendiniz veya mekanik bir ustaya taktırabilirsiniz.

BASINDAN
”NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)”

Günümüz arabalarında ve özellikle spor arabalarda kullanabileceğimiz
anında ve istediğimiz zaman 100+ beygir gücü veren bir gaz püskürtme
sisteminden bahsetmek istiyorum.
Bir motor yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya
iter daha fazla beygir gücü elde etmek istiyorsanız daha fazla yakıt
yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetlice itecektir çok
basit bir sistem. Herşeyden evvel tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene
gerek duyarlar daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen vermeniz
gerekecektir. Hemen hemen tüm motor performans ürünleri yakıt ve
oksijen akışını arrtırarak gücü yükseltirler.
Dünya’da, deniz seviyesinde soluduğumuz havanın %78’i Nitrojen (Azot),
%21’i Oksijen ve %1’i diğer gazlardan meydana gelmiştir. Nitrous Oxide
(N2O) dünya atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimden elde
edilmiştir.
NOS = (N2O) yanıcı olmayan soğutucu özelliğe sahip yanma hücrelerine
daha fazla oksijen girmesini sağlayan bir gazdır. Basit olarak Nitro
aynı zaman dilimi içinde daha çok miktardaki yakıtı yakmamızı sağlar ve
bu da artı beygir gücüdür. Enerji Nitrous’dan değil benzinden gelir.
NOS hakkında bilinmesi gereken en önemli nokta Nitrous’un yakıt
olmadığıdır. Yakıt buharlaştığında daha iyi yanar, yakıt yanma
yüzeylerini atomizasyon ile daha çabuk buharlaştırırsak yanma
yüzeylerini çoğaltarak genişletmiş oluruz. Cool Can ve Intercooler’ın
da amacı havayı soğutarak daha yoğunlaştırırmak ve böylece ekstra bir
güç meydana getirmektir.
Nos Nasıl Çalışır: Nos gazı 2 bölüm NİTROJEN (Azot) ve bir bölüm
OKSİJEN’den ibarettir. Yoğunluk olarak %36’sı oksijendir. Motorun
içerisinde yaklaşık 572 fahrenaytta nitro bölünerek içindeki oksijeni
serbest bırakır, bu extra oksijen daha fazla yakıtın yanmasını temin
ederek ilave güç yaratır. Nitrojen (Azot) ise yanma işleminin
kontrolune yardımcı olarak artan silindir basınçlarına koruyucu kalkan
ve nemlendirici etkisi yaparak iç soğuma etkisi ile motor giriş ısısını
60-75 Fahrenayt derece düşürerek iç soğuma etkisi yapar.
Karburator altına koyulan bir plate ve bu plate’in ortasından geçen
püskürtücü hat, bu püskürtücü hatta giren hortumun ucuna takılan meme
(ayarlı), NOS ve Benzin Solenoid’i, NOS Hattı, Devre Şalteri ve Atış
Şalteri, NOS Tüpü, NOS Sistemini oluşturur.
Yukarıdaki şekilde de görüleceği üzere sistem; bagaja konulan bir
tüpten, motor bölümüne çekilen hat yardımıyla karburator ve emme
manifoldu arasına takılan bir plate ve püskürtmeyi sağlıyacak Nos ve
Benzin solenoidi ile irtibatlandırılmış sürücünün elinin altındaki bir
şalterle (tetik) istediği zaman devreye sokabildiği bir güçtür.
NOS sistemi genelde hertürlü motorda rahatlıkla kullanılabilir.
Pistonlar ufak aplikasyonlarda döküm (cast) olabilir, büyük beygirli
aplikasyonlarda (200 ve üzeri HP) ise dövme (Forged) piston
kullanılması tavsiye edilir. Nitrous gazı enjektörlü arabalarda memeler
yardımı ile her porta ayrı ayrı püskürtülebilir. Çeşitli beygir
güçlerine göre sistemleri ve yine bunlarında uygulanacak motor
güçlerine göre püskürtme memelerinin çeşitli boyları vardır. Genelde
sağlıklı bir uygulama için 1500-2000 RPM’den sonra püskürtme yapmak
tavsiye edilir. Daha fazla benzin vermeden Nitro püskürtürseniz motorun
normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nispetini hızlandırmış
olursunuz. Bu da çok geçmeden pistonlarda harabiyet verici detonasyona
sebep olur.
Standart performans parçalarının tamamı motor üzerine ekstra stres
koyarak sürekli daha fazla yakıt sarfiyatı yaparlar. NOS sisteminde
ekstra stress yakıt sarfiyatı ve sürüş problemi yoktur. Çok yüksek
akışlı sistemlerde ateşleme sistemine bazı ilaveler ile (örneğin; avans
ve rotar zamanlayıcısı) takılması çok basittir.
100 HP civarında istenildiği zaman ve anında güç almak için çok çok
ucuz bir sistemdir. Türkiye’de Nitrous gazı (N2O), “sanayi gazı” dolum
firmalarınca kolaylıkla doldurulabilir ve maliyet açısından en ekonomik
beygir gücü sağlayıcısıdır.
Güvenirlilik: Nos sistemi genelde her ebaddaki motorlarda güvenle uygulanabilir Ana temel standart motorlarda;
4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.
6 Silindirli Motorlar 75-150 Hp.
8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.
8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp. ekstra Güç artırımını kabul ederler .
Bu verilen değerler modifikasyon hiç yapılmamış veya çok az yapılmış
(cast) normal standart pistonlu ve Kranklı motorlarda güvenle
kullanılabilir.
Fiyat mukayesesi için standart uygulamalı bir nos kiti 600-1250 dolar
civarındadır. Nos şu anda Amerikada kullanılan her yüz Amerikan Klasik
Spor otomobilinden (Muscle car) 60’nda mevcuttur, ve 50 eyalette
yasaldır hiçbir emisyon artığı ürettmezler.
Türkiye genel distribütorü RPM yine ufak hacimli 1000-1400cc. gibi
aplikasyona uygun Sneaky Pete isimli 2-3 sıkımlık sadece tek nos memesi
ile işletilen kitlerinde satışını yaptıklarını ve kullanıcılarının
memmun olduklarını bildirmişlerdir.fakat çabuk biten tüp sorunu da göz
ardı edilmemelidir.
Genellikle hertürlü otomobile uygulanan Nos sistemleri mevcuttur. Doğru
uygulama için yinede teknik servisimize müracatla otomobilinize en
uygun kiti seçebilirsiniz.

BASINDAN
”NOS (NITROUS OXIDE) NEDİR?”

NITROUS OXSIDE YANICI VE PATLAYICI OLMAYAN, SOLUDUĞUMUZ HAVANIN ÇOK
DAHA YOĞUN BİR BİÇİMİDİR. DAHA FAZLA YAKITIN YANABİLMESİNİ SAĞLAYAN VE
EKSTRA OKSİJENİN İLAVESİNE KOLAYLIK SAĞLAYAN ÖZEL BİR GAZDIR.
GÜÇ NITRO’ DAN DEĞİL BENZİNDEN ELDE EDİLİR. BASİT OLARAK NITRO AYNI
ZAMAN DİLİMİ İÇERİSİNDE DAHA FAZLA YAKIT YAKMAMIZI SAĞLAR VE BU DA ARTI
BEYGİR GÜCÜ DEMEKTİR.

NOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR?

NOS TÜPÜ (DOLU)

NOS BORUSU + BENZİN BORUSU

NOS VE BENZİN SOLENOID’ İ (VANASI)

MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI

ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARI

NOS ETİKETLERİ

KULLANIM KLAVUZU

NOS VE BENZİN MEMELERİ

BENZİN EMNİYET MÜŞÜRÜ


HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?


TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA, 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA,
ARACIN GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER
UYGULANABİLİR. ANA PRENSİP OLARAK STANDART MOTORLAR 4 Silindirli
motorlar 60-100 Hp. 6 Silindirli Motorlar 75-125 Hp. 8 Silindirli
(Small Block) Motorlar 125-150 Hp. 8 Silindirli (Big Block) motorlar
150-250 Hp. EKSTRA GÜÇ ARTIŞINI RAHATLIKLA TOLERE EDERLER. BU
DEĞERLERİN ÜSTÜNE ÇIKILDIĞINDA, İSTENEN GÜCE GÖRE DEĞİŞEN FORGED
PİSTON, ÇELİK FORGED PİSTON KOLU VE DAHA İLERİ SAFHALARINDA ÇELİK
FORGED KRANK GEREKSİNİMİ VARDIR. APLİKASYONUN GENELDE SAĞLIKLI ÇALIŞAN
BİR MOTORA YAPILMASI UYGUNDUR YANİ YAĞ YAKAN VEYA ÇOK FAZLA REKTEFİYE
EDİLMİŞ MOTORA UYGULANMASI TAVSİYE EDİLMEMEKTEDİR. BİR ÖRNEK VERİRSEK
SU’YUN İNSANA BİR ZARARI YOKTUR. FAKAT 5 DAMACANA SU İÇİLİRSE ZARARI
KAÇINILMAZDIR. NOS SİSTEMİ DE AYNEN BU ÖRNEKDEKİ GİBİ UZMAN KİŞİLER
TARAFINDAN MONTE EDİLİRSE VE MOTORUN KAPASİTESİNE GÖRE SEÇİLİRSE HİÇ
BİR ZARARI YOKTUR.

GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR? KULLANIM ŞEKLİ NEDİR?

NOS KİTİNİN ARACA MONTAJINI MÜTEAKKİP, ELİNİZİN ALTINDA 3 EMNİYET
ŞALTERİ VARDIR. BİRİNCİSİ TÜP VANASI, İKİNCİSİ SOLENOİDLERE ELEKTRİK
VEREN HAZIR ŞALTERİ, ÜÇÜNCÜSÜ ATIŞ ŞALTERİDİR. TÜP AÇIK İKEN HAZIR
ŞALTERİ AÇILIR VE 1500-2000 DEVİR VEYA ÜSTÜNDE SEYREDEN BİR ARAÇTA GAZ
PEDALININ ALTINDA VEYA KOLAYCA ULAŞILABİLECEK (ÖRNEĞİN VİTES TOPUZU,
DİREKSİYON) ATIŞ ŞALTERİNE BASTIĞINIZ SÜRECE MOTORA NOS VE EKSTRA
BENZİN VERİR. GENELDE TÜP BİTENE KADAR BASILABİLİR. FAKAT SAĞLIKLI
OLMASI BAKIMINDAN YETKİLİLER 15-20 SANİYEYİ YETERLİ BULUYORLAR. ÇÜNKİ
BU YARIŞ MODUNDA ÜRETİLMİŞ BİR SİSTEM OLDUĞU İÇİN, YARIŞLARIN DA EN
FAZLA 16-17 SANİYE (0-400 MT.) OLACAĞINDAN FAZLASI GEREKSİZ
BULUNMAKTADIR.

TÜP NEKADAR DAYANIR?

TÜPÜMÜZ 15-20 SANİYELİK ATIŞLARLA, 10 OZ’ LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ 2
LBS’ LİK TÜP İLE 10-15 ATIŞ 10 LBS’ LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ TABİİ BU
KULLANILAN KİTE VE MOTORUN HACMİNE GÖREDİR. 10 OZ’ LUK TÜP 50 HP. 2
LBS’ LİK TÜP 60-75 HP. 10 LBS’ LİK TÜP 100-150 HP.ARTI GÜÇ ARTIŞI
VERECEK ŞEKİLDE ÖRNEK GÖSTERİLMİŞTİR. TÜP BİTTİĞİNDE TÜRKİYE’ DEKİ TEK
REFİLL (DOLUM) İSTASYONU RPM’ DE VEYA SANAYİ GAZI DOLUM TESİSLERİNDE
KOLAYCA DOLDURULABİLİR.

İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR?

NOS İÇİN HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK YOKTUR. STANDART HER TÜRLÜ
MOTORA KOLAYCA UYGULANIR. ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA BASINÇ REGULATÖRÜ NOS
DEVREYE GİRDİĞİNDE BY PASS EDİLEREK BENZİN YETİŞTİRMEME GİBİ SORUNLARLA
KARŞILAŞILMAZ. KARBURETORLÜ ARAÇLARDA İSE NOS SİSTEMİNİN 10 PSİ’ DAN
AŞAĞI OLMAMASI BASINÇ REGULATÖRÜ VEYA EKSTRA BİR BENZİN POMPASI İLE
SAĞLANIR. MOTORA YAPILMIŞ OLAN MODİFİKASYONLAR VAR İSE NOS HERZAMAN
ARTI GÜÇ VERECEĞİNDEN FAYDASI VARDIR. (EGZANTRİK MİLLERİ, AÇIK HAVA
FİLİTRELERİ, CHİP VE ATEŞLEME SİSTEMLERİ GİBİ) DEVİR KESİCİ BULUNAN
ARAÇLARDA DEVİR, KESİCİ DEVREYE GİRMEDEN ATEŞLEME YAPILMASI UYGUNDUR.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Modifiye Nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sayma Düzeni Nedir?
» Scratch Nedir ?
» Yüz Felci Nedir ve Yüz Felci Tedavisi
» İstikşaf Çalışmaları-1
» oLasıLık HesapLamaLarı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TeknoDesign Forum | Download | Program | Crack | Full :: Genel Konular :: Motorlu Araçlar-
Buraya geçin: